Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2020-06-17, 11:25   #1
 
Reg.datum: mar 2012
Ort: stockholm
Inlägg: 15 403
Sharp$: 30288
Standard

V4 Sydafrika Greyville 17/6


V4 Greyville – Polytrack

Första start 14:40

Jag har inte tid att bre ut texten lika mycket som jag brukar så det blir ett lite kortare inlägg idag.

Dagens tävlingar går på Greyville Polytrackbana och det gör stor skillnad för vissa hästar.Jag har gått igenom statistiken för alla startande på V4 hur de presterat på Polytrack/distans/bana mm och rankar upp hästar med bra meriter på underlaget.

Dagens Jockeys att hålla koll på

Marcus – 26% segrar på banan. 8/30 senaste
Jacobs – 18% segrar på banan. 5/30 senaste
Kennedy – 15% segrar på banan. 3/30 senaste
De Melo – 14% segrar på banan. 2/30 senaste

Dagens tränare att hålla koll på


B Crawford – 12% segrar på banan. 7/30 senaste
J Van Vuuren – 15% segrar på banan. 5/30 senaste.
Rivalland – 18% segrar på banan. 5/30 senaste
Van Zyl – 12% segrar på banan. 5/30 Senaste


V4:1

10 Diamonds of Pearls blir min förstarank. Har tillsammans med jockey Dillon resultaten 7: 4-2-0
Över Polytrack har hästen 3/5 segrar.

Enligt statistiken vinns dessa lopp från låga startboxnr men jag spelar med scenariet att de med höga nummer kommer hjälpa varandra fram till bra resor. Anser att dessa är de klart bästa hästarna och har dessutom toppjockeys.

4 OH La La är tidig streckfavorit på V4 och även relativt högt rankad hos bookies. Hästen har startat 4 ggr på Polytrack och varit 5:a som bäst--- jag dissar helt då det enda som är positivt med hästen är startbox 4 :-/

Rank A 10-12-11 B 9-6-7

V4:2


2 Makhet och 4 Noemi sticker ut som gynnade av distans/startbox/underlag. De möttes sist över 1 000m och bägge gick som snabbast sista delen av upploppet = 200m längre borde passa bägge utmärkt. 2 Makhet har vunnit över 1 200m ploytrack förr.

5 She’s a Crusade är relativt hårt betrodd . var med i samma lopp som de ovan nämnda och ledde mitt på upploppet men vek ner sig sista 150m = knappast gynnad av dagens längre distans.

Rank A 4-2 B 6-3-5-7

V4:3


Ett vidöppet lopp där det saknas tydliga vinnartyper. Jag prövar med 1 U-spik mot Alla startande på ramen.

1 Rocket Fire har startbox 1. Landets överlägsne ledare i Jockeychampionatet , Warren Kennedy leder med 52 sergrar över tvåan Greg Cheyne med 7 veckor kvar av den Sydafrikanska säsongen.Rocket Fire har 2 andraplatser över bana och distans.

1 mötte 12 Fives Wild sist och då vann 12 men det var på Gräsbana. 12 har inga meriter alls på Polytrack och står dessutom 4kg sämre till i dag.

7 Jardin var också med i loppet mot 1 & 12 Sist. Avslutade ruskigt vasst (bäst av alla) men är normalt klart sämre på Polytrackbanan – de 3 senaste starterna på Polytrack har Jardin en 7:e plats som bästa placering.

Rank A 1 B 7 – 2

V4:4


Ett öppet lopp igen där massor av hästarna har fina meriter på Polytrackbanan.

4 Whizz of Odds
– har dock (enligt mig) bäst meriter av alla.
+ faktorer

Startbox 4 +
Kennedy som Jockey +
Statistik på Banan 3: 2-1-0
Statistik på bana och distans 1/1
Statistik tillsammans med Kennedy 3: 2-1-0
Distansen 3:2-1-0

U häst 4 Whizz of Odds mot alla på ramen

Rank A 4 B 9-3-5-2-1-11-12

__________________________________________________ __________


dagens systemförslag är fördelat på 2 kuponger med varsin U-spik

Kupong 1

1) 6,7,9,10,11,12 ( 4-1)
2) 2,4 (6-3)
3) 1 Rocket Fire ( 7-2)
4) alla 12 startande (4-9)

6x2x1x12= 144 rader / 288kr

Kupong 1

1) 6,7,9,10,11,12 (4-1)
2) 2-4 (6-3)
3) alla 12 startande (1-7)
4) 4 Whizz of Odds ( 9-3)

6x2x12x1= 144 rader/ 288kr

vill man banta kan man ta bara mina 3 A-hästar i första så blir kostnaden hälften - 144kr+144kr

eller kapa i något annat lopp för att få en vettig/rimlig systemkostnad.
Så här mer än 2 timmar före start har jag ju ingen aning om hur strecken landar till slut - 30-40% av omsättningen kommer ju in sista 5 minutrarna.

Så ni kanske hittar hästar som jag rankat högt som ser ut att få uselt "spelvärde" eller hästar jag precis lämnat utanför som ser otroligt streckvärda ut närmare start.

här har ni iaf en grund att utgå ifrån

Lycka till ni som provar V4 Greyville i eftermiddag

** ( vart ju nästan lika långt inlägg som i vanliga fall)
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Gotland (+5), klot05 (+4), Dahle (+4)

Senast redigerad av Basse den 2020-06-17 klockan 11:26.
Basse är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-06-17, 14:37   #2
 
Reg.datum: mar 2012
Ort: stockholm
Inlägg: 15 403
Sharp$: 30288
Standard

Har varit ute på tråkärenden och förnyat pass åt dottern samt varit förbi försäkringskassan.
Tvärvände dock vid Försäkringskassan då det var 30meters kö utanför...
Ingen som direkt höll 2 meters avstånd i den kön.

Kom precis hem och såg att dagens tips/spelförslag börjat utmärkt

Avd1 Vann 11 Cherry Road till 7% - värde 200kr

Avd2 Vann 2 Makhet till 11% - värdet steg till fina 1 745kr!!

Extra kul att första loppet slutade nästan exakt som jag rankat.

A hästarna 10-12-11 tog de tre första platserna fjärderankade 9 kom 4:a och sjätterankade 7 kom sexa :-) sen dissade jag 4 som var favorit när tipsen skrevs och rankade denne 7:a.
4 Ooh La la kom 7a.

Är ju på spelpaus själv så jag hoppas verkligen någon/några här på Sharps ryggade tipsen idag. Måste såklart ha in en U-häst i tredje eller fjärde men systemet har börjat på bästa möjliga sätt. Även förslaget att banta till 3 streck i första visade sig vara helt rätt
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Gotland (+5)
Basse är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-06-17, 14:43   #3
Administrator
 
Reg.datum: feb 2017
Inlägg: 7 783
Sharp$: 8906
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Basse Visa inlägg
Har varit ute på tråkärenden och förnyat pass åt dottern samt varit förbi försäkringskassan.
Tvärvände dock vid Försäkringskassan då det var 30meters kö utanför...
Ingen som direkt höll 2 meters avstånd i den kön.

Kom precis hem och såg att dagens tips/spelförslag börjat utmärkt

Avd1 Vann 11 Cherry Road till 7% - värde 200kr

Avd2 Vann 2 Makhet till 11% - värdet steg till fina 1 745kr!!

Extra kul att första loppet slutade nästan exakt som jag rankat.

A hästarna 10-12-11 tog de tre första platserna fjärderankade 9 kom 4:a och sjätterankade 7 kom sexa :-) sen dissade jag 4 som var favorit när tipsen skrevs och rankade denne 7:a.
4 Ooh La la kom 7a.

Är ju på spelpaus själv så jag hoppas verkligen någon/några här på Sharps ryggade tipsen idag. Måste såklart ha in en U-häst i tredje eller fjärde men systemet har börjat på bästa möjliga sätt. Även förslaget att banta till 3 streck i första visade sig vara helt rätt
Sjukt snygg rank!!

__________________
Mer kass än vass - men glad ändå!


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Basse (+5)
Gotland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-06-17, 14:58   #4
 
Reg.datum: mar 2012
Ort: stockholm
Inlägg: 15 403
Sharp$: 30288
Standard

11 Red Eight vinner tredje avdelningen och endast 1 sytem är kvar

Värde efter 3 avd 22 697kr!


Spelförslaget för 576kr har 3/3 rätt
Även den föreslagna bantade varianten för 288kr lever.

Bägge har dock spik på favoriten 4 Whizz of Odds i sista.

Hoppas det enda system som är kvar är en sharpsare
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Gotland (+5), Billman (+10)
Basse är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-06-17, 15:39   #5
 
Reg.datum: mar 2012
Ort: stockholm
Inlägg: 15 403
Sharp$: 30288
Standard

3 Mirage vinner sista avdelningen och det ensamma systemet överlevde och fick hela potten på 22 697kr....


3 vann med nos över 12 som hade gett trerättsutdelning och 2x3rätt på spelförslaget.

Hade blivit bra pengar på alla i sista utom just 3 Mirage

Riktigt nöjd med rankingen i de första två avdelningarna.
Mindre nöjd med U-hästarnas prestationer . Ingen av mina 2 U-hästar var ens nära att vinna.

Grattis till den som blev ensam vinnare idag

För att jag skulle kunna få in det hade en annan lösning än 1x12 mot 12x1 behövts.

Ingen av de sista 2 vinnarna var direkt svårfunnen så en matematisk lapp men typ 4-5 hästar i varje av de 2 sista avdelningarna hade blivit rätt idag.
Basse är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td